3. dec. 2014

Ego-talk



"Hvem fanden tror hun, at hun er?" - tænker du måske lige nu. "Så lægger hun bare et portræt op hvor hun ser vildt nøgen ud og alt muligt", tjaaa det gør jeg vel, men hvis du bliver så traumatiseret over mine nøgne skuldre, at du ikke kan sove i nat, skal du være med end velkommen til, at sende mig en regning. Nej, nu skal det heller ikke blive alt for pege-fingre-agtigt, men jeg er bare ved at blive godt gammeldags sur og vrissen over mange danskeres sindssyge jantelovs-feel. Der skal være plads til alle, og ikke nok med at vi skal acceptere hinanden, så skal vi fandme også til at sætte pris på vores forskelligheder. Det handler selvfølgelig om en balancegang imellem at lukke egoistisk lort ud hele tiden og så at være ydmyg - ingen af delene duer jo helt alene! Men jeg synes ærlig talt bare vi hælder en smule for meget imod ydmygheden her i det danske samfund, og samtidig sætter vi det at være stolt af sig selv, være glad for sit udseende og at have et højt selvværd i kategorien "ego-tripper". 

Det er selvfølgelig en hårfin grænse, men man skal satme passe på at man ikke opfatter alt som værende egoistisk jammer - for vi skal altså ikke glemme at være stolte og selvsikre! Så for fanden... Det blev dybt og tankevækkende. Egentlig ville jeg bare lige tjekke ind og vise jer et billede, som den meget dygtige fotograf Jesper Elgaard har taget af mig. Er ret vild med det (uuuuh) - især pga. looket med det våde hår, de nøgne skuldre og den meget intense make-up. Som ALLE (en generalisering der batter) andre piger er jeg totalt usikker omkring visse ting, når det kommer til mit eget udseende, men det betyder altså også, at jeg bliver overdrevet glad når jeg så finder et billede af mig selv, som jeg er vild med! Og det er ikke egoistisk, det er bare sundt - sundt at kunne give sig selv lidt credit en gang imellem, klappe sig selv på skulderen og sige: "fuck hvor ser du godt ud!" 


Ingen kommentarer:

Send en kommentar